Verslag Goede Daad 2013

Sinds geruime tijd doen we nu reeds een wafelbak voor de “Welzijnschakels” van de Sint-Jozefparochie.

Dit jaar was er weerom de vraag om bij de regelmatige voedselbedeling een smakelijke fruitwafel bij te voegen.

Op dinsdagnamiddag 16 april waren we met een 8-tal vrijwilligers paraat om de deeg te kloppen en te voorzien van alle toeslagstoffen om op de dag daarna heerlijke fruitwafels te bakken.

Nog steeds bestaat er wat onenigheid over het toevoegen van de ananas in het deeg! Na enkele uren was deze taak klaar en kon het deeg voor de nacht in de frigo rusten. We hadden om en bij de 100 kg materiaal verwerkt.

De volgende dag was er dan de grote bakdag. Met 16 vrijwilligers en 6 wafelijzers werd er op een vrijwel professionele manier deeg afgewogen en aangedragen naar de baktafel. Na de nodige baktijd de wafel uit het ijzer lichten en laten afkoelen op het rooster.

Dan kwam de inpakploeg in actie voor de vlotte verpakking .

Zo zijn er op die namiddag meer dan 1000  deegklompjes omgetoverd in heerlijke wafels.

Ondertussen hebben we van de “Welzijnschakels” reeds een welgemeende dank gekregen voor onze hulp aan hun werking.

Tot de volgende bakstonde.

DDV