Kamp en dropping afgelast

Beste vrienden,

Met spijt in het oud-scoutshart hebben we, in samenspraak met de werkploegen, beslist om zowel het kamp (28-30/08) als de dropping (3/10) voor dit jaar te annuleren vanwege de huidige situatie ivm Corona.

Alhoewel beiden technisch en reglementair gezien nog mochten doorgaan, zijn de regels waar we ons aan moeten houden zo streng dat het plezier ver te zoeken zou zijn. (mondmasker,…)

Maar vooral willen we zeker niet het risico lopen dat iemand van jullie besmet zou geraken bij één van deze activiteiten. Gezondheid en veiligheid gaan voor op alles.

Met deze nieuwe afgelastingen in dit Corona-jaar hebben we bijna geen enkele activiteit van de 4de Tak kunnen laten doorgaan. Daarom heeft de Ereraad beslist om het lidgeld voor het volgende werkjaar 2021 niet te innen, enkel nieuwe leden zullen éénmalig €10,- lidgeld moeten betalen. De verzekering en kosten voor het lidmaatschap zullen gedragen worden door de kas. Iedereen die dit jaar lid was zal dus automatisch lid blijven tot einde 2021.

Voor wat betreft de andere activiteiten die nog op de agenda staan houden we jullie nog verder op de hoogte. Alles hangt er een beetje vanaf hoe de situatie er eind van het jaar zal uitzien.

Hou de moed erin, blijf in jullie bubbel en draag een mondmasker waar dat nodig is.

Een hele stevige, maar helaas virtuele, linker van de Ereraad.